Пропускане към основното съдържание

NY Times Book TAG

Здравейте, книжни хора! 
Днес съм тук с един доста нашумял таг... осъзнах, че не съм правила такъв от доста време, а този ми се стори интересен. 
Да започваме!
source

1. Коя книга е на нощното ти шкафче?
"Белият хотел" на Д.М.Томас, която се опитвам да чета по-задълбочено и бавно, тъй като самата тематика го изисква. Намесена е психология, преплетена с фикшън, така че определено искам да осмисля предоставените факти и да ги запомня. 

2. Коя беше последната наистина добра книга, която прочете?
Сама се изненадвам от отговора си - "Хартиени градове" от Джон Грийн. Да, всъщност я прочетох едва сега. И да, съдейки по останалите заглавия от същия автор, си представяха някоя твърде драматична любовна история, но останах приятно изненадана от тази. Надявам се през почивните дни да ѝ напиша по-обстойно ревю от двете изречения, които драснах в good reads.

3. Ако можеше да се срещнеш с един автор - жив или мъртъв - кой би бил той? Какво би искал да знаеш?
Без да изненадвам тези от вас, които следят блога ми, ще посоча Дерек Ланди - авторът на поредицата "Скълдъгъри Плезънт". Какво искам да науча? Може би повече за 11-тата книга от поредицата? Всъщност просто ще се радвам да проведа с него дискусия, относно героите, света, саркастичния му, супер забавен начин на писане и да изкажа възхищението си от всичко това по възможно най-нормалния и съвсем не истеричен начин. (ще се опитам да не викам твърде много. Достатъчно оспамих човека в twitter, #стоптормоз)

4. Кои книги на рафта ти може да ни изненадат?
"Злотворните отрови" от Ник Арнолд. Хем се води детска книжка, хем не точно. Информацията, относно действието на отровите в нея, е напълно вярна. Получих я като подарък, когато бях в четвърти клас и все още се чудя дали не е било някакъв намек. :D 

5. Как организираш своята библиотека?
Еми, аз съм на принципа "както ми харесва"

6. Коя е книгата, която си имала намерение да прочетеш, но още не си? Чувстваш ли се неудобно, че все още не си прочела някоя книга?
Ужасно много исках да прочета "Игра на тронове", но както знаете, тя си е голямо парче...а в момента съм малко или много "алергична" към такъв тип книги. Затова отлагам и прочита на третата част на "Мъглороден". (но пък и изобщо не съм подготвена за финала). Относно втория въпрос - не, не се чувствам неудобно

7. Разочарование, надценена или просто лоша: Коя е книгата, която си мислела, че ще харесаш, но не си? Коя е последната книга, която не си свършила?
Ами, точно в момента се сещам за "Тайната история" на Дона Тарт. Бях 100% убедена, че книгата ще ми хареса не само заради множеството положителни ревюта и оценки (да, действително не мисля, че има човек от блогърското общество, който да не я обича. Опровергайте ме, ако греша.), а и заради прочетенето от анотацията, което ми се стори завладяващо. Е, оказа се, че съм сбъркала.
Последната книга, която не завърших, е "Септемврийски светлини" на Карлос Сафон.

8. Какъв тип истории те влекат? Какви истории избягваш?
Обичам трилъри и мистерия. Фентъзито и фантастиката са на второ място в "класацията", тъй като за мен е важно историята да е отчасти преплетена с реалността. (мисля, че похватът се нарича "магически реализъм", но не съм сигурна) . Не защото съм реалист, а просто защото смятам, че комбинацията е много приятна. Прави самата история по-достоверна и...абе, като диня + сирене, ако ме разбирате. ;) 
(съдя ви, ако никога не сте пробвали диня със сирене:|)
Избягвам хорър истории. Както и трилъри с твърде натуралистични описания. Кървищата не ме очароват, нито предизвикват възхищение от моя страна. По-скоро бих се впечатлила от страшна история, в която не се пролива и капчица кръв. 

9. Ако можеше да задължиш президента да прочета една книга, коя би била?
"Мъглороден: Кладенецът на Възнесението", за да види Роско как трябва да изглежда, как е нужно да се държи и какви жертви прави един истински лидер в името на народа си. Въпреки че в нашата държава положението е много по-различно и президентът няма особена власт (каква ирония), няма да е зле да помисли по въпроса. Пък и самата книга е страхотна,така че май ще му направя услуга.

10. Коя е следващата книга, която планираш да прочетеш?
Да се надяваме, че ще е Half Lost от Сали Грийн. 

Коментари