Пропускане към основното съдържание

July & August Wrap Up (Part One)

Привет, мили хора!
Днес ви представям част от списъка с книги, които прочетох за тези два месеца, през които отсъствах, като смятам да разбия поста на две части просто защото в противен случай ще стане километричен. (твърде подробна)




1. "Златен син" - Пиърс Браун - е книгата, с която започнах месец юли. И тя, както "Червен изгрев", се оказа блестяща, дори по-добра, което си е рядко попадение. Определено съм доволна и съвсем скоро ще публикувам ревюто си на нея.


5/5 звезди


2. "Декамерон" - Джовани Бокачо - е четивото, с което продължих стремглаво по пътя си, и изненадващо, но ми хареса. Казвам "изненадващо", понеже е книга от задължителния списък, а всички знаем каква е репутацията му, както и книгите в него. Да не споменавам изобщо, че рядко чета от него. 


3/5 звезди


3. "451 градуса по Фаренхайт" - Рей Бредбъри -    

Oh, my... 
Ужасно много се радвам, че най-сетне прочетох тази книга. Ужасно. Много. 
Първо, корицата и сладките ѝ размери ме грабнаха на 100%. Второ, идеята за това общество, в което пожарникарите изгарят книги, а хората са като зомбирани от електрониката и телевизията, просто ме остави безмълвна. Различните не се толерират, те са варвари, нарушаващи системата и "реда" в едно утопично общество. Не мога да не споделя и страха си от тази версия на един свят, в който липсва морал и каквито и да било духовни ценности. Напълно съм наясно, че настоящето ни малко по малко се припокрива с представения в книгата свят, и това определено е повод за притеснение. Изказвам и искрените си благодарности на Рей Бредбъри, който много красноречиво изразява мислите ми посредством репликите на един от героите си:

"Набий в главите им безобидни данни, натъпчи ги с толкова много „факти“, че да се задушат от тях, като същевременно се смятат за „много умни“ поради това, което знаят. Тогава те ще имат чувството, че мислят, че се движат, без всъщност да са се помръднали. И ще бъдат щастливи, защото фактите от този род не се променят. Не ги храни с такива неразбираеми неща като философия или социология, от които да започнат да правят обобщения. Това води до меланхолия."

5/5 звезди

4. "Човек на име Уве" - Фредрик Бакман - Една книга, която ни припомня по особено убедителен начин да не съдим хората, тъй като не знаем нищо за житейския им път, нито за трудностите, през което преминават в момента. Всяка бръчка, всеки белег, недоволното изражение, сякаш излято с гипс като маска върху лицето на Уве...всичко това носи послание. То е отпечатъкът, който остава след всяка спечелена или загубена битка. И не става въпрос само за външността на човека, а и за характера. Много човешка книга, разкриваща истини за живота с лек маниер, дължащ се на чувството за хумор на автора и приятния му стил на писане. Това, което претърпява характерът на Уве впоследствие, не е някакъв катарзис. То е  преобразяващата сила на любовта, на чувството, че си полезен някому и че все още има някаква причина да продължаваш да се бориш. Затова книгата е толкова човешка и разбираема за нас. Може да я прочетем за ден-два, но тя ще се съхрани в сърцата ни дълго време. 

4/5 звезди

5. "Океанът в края на пътя" - Нийл Геймън - Да четеш нещо от Нийл Геймън е изключително странно изживяване (в добрия смисъл). Очарована съм от стила на писане и фантазията на автора, който не пропусна да ме учуди със странния развой на събитията и съществата в нея, които сякаш бе извадил от най-тъмните кътчета на съзнанието си. Препоръчвам я на всички, които искат нещо по-различно от тежък фентъзи роман (shout out to Mistborn <3) и същевременно искат да преживеят нещо различно и интересно.

4/5 звезди

6. "Пет малки прасенца" - Агата Кристи - Излишно е да го повтарям, но все пак ще го направя...обичам Агата Кристи! Избрах книгата на случаен принцип, но за пореден път съм очарована от таланта ѝ да заплита сюжета така, както се заплитат слушалки за телефон, без шанс да ги разплетеш до самия край. Въпреки това смятам, че книгата не беше от типа "it blew me away!" и подходът в нея беше по-различен - посредством писма от заподозрените, което ми се стори по-суховато...а и Хейстингс липсваше...

3/5 звезди

7. "Боен клуб" - Чък Паланюк - Книгата ми се стори също толкова странна, колкото и филмът. Харесвам чувството за хумор на автора, стила му на писане и способността да изгражда толкова реалистични персонажи...но смятам, че може би трябва да я препрочета след няколко години, за да разбера по-добре смисъла ѝ. Няма да си кривя душата и ще кажа, че на места, особено към средата, не разбирах за какво иде реч и сякаш се губех сред думите на Паланюк, та ми се налагаше да се връщам и да препрочитам. Не ѝ давам рейтинг, понеже не искам да я ощетявам, заради невежеството си и с нея, живот и здраве, ще се видим пак след 4-5 годинки.

8. "Всички наши места" - Дженифър Нивън - I mean, подходих толкова скептично към тази книга и с такива предразсъдъци, че ми идва да си забия главата някъде. Отнесох я към категорията на сладникавите четива с трагичен завършек и клиширан сюжет. Представете си изненадата ми, когато с всяка следваща страница осъзнавах, че съм грешала. Толкова красиво написана, толкова истинска. Това е една от най-добрите книги, които съм прочела за тази година и съм абсолютно, безвъзвратно влюбена, в Теодор Финч, благодарение на когото научих много за любовта и всевъзможните начини да обичаш някого. 

5/5 звезди.

9. Десет малки негърчета - Агата Кристи - Добре пресъздадена идея, оригинален сюжет, интересни и колоритни герои. Напълно разбирам защо книгата е считана за най-добрият криминален роман, писан някога. 


4/5 звезди

10. Тартюф - Молиер - Още една книга от списъка, която за мое учудване, се оказа забавна и дори интригуваща. (пак с тия предразсъдъци, ей)


3/5 звезди
***
E, за днес е това. 
До следващия пост!





Коментари

  1. Определено някой ден трябва да прочета "451 градуса по Фаренхайт" и "Десет малки негърчета"! Радвам се, че "Всички наши места" ти е допаднала - и на мен определено ми хареса. Страхотен пост и очаквам следващия ти такъв с прочетени книги :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за коментара и да, определено смятам, че трябва някой ден да прочетеш горепосочените книги ! :)

      Изтриване

Публикуване на коментар