Пропускане към основното съдържание

Моето самопризнание...

Здравейте, как минава ваканцията ви?
Мен едва ме изкараха от вкъщи за един ден..но пък си струваше. :)
През останалото време или си практикувам хобитата, или си губя времето. И чертая. Не, бъзик. Имам два чертежа, но ги отлагам за последния момент, 'щото е мъка. <3

source: we <3 it


Та, така де..какво, по дяволите се случва с блога ми? Виждам паяжини в ъглите му, а и между редовете се е напластил прах... Знам, знам. Поствам рядко, но си имам разни причини. Това е. Всичко, което правим ние, хората, е да търсим причини и оправдания. Жалки сме. ;/
И все пак..искам да направя едно "самопризнание", което май досега не съм споменавала. Определено не съм.
Не е като да съм убила човек или извънземно, спокойно. Оттеглете присъдата. Просто не си купувам книги.
Мда, правилно прочетохте. Влизам рядко в книжарници, а ако вляза, е само за да разгледам. Книгите си ги набавям от 2 библиотеки и всевъзможни групи във фейсбук.
Не, проблемът не е в парите. Имам си пари и от стипендията допълнително, които биха ми стигали за книги, но просто го намирам за разхищение. След като мога да си взимам книги от библиотеката /за протокола: не са стари/, защо ми е да харча пари за тях? Да не говорим, че смятам да замина след няколко години за чужбина. Какво ще правя с всички тези книги?

Аз: Чета *заглавието тук*
Приятелка: А, супер! От Хеликон ли си я взе?
Аз: Ъ..не, от библиотеката всъщност. *усмивчица*
Приятелка: Не те разбирам. Аз предпочитам книгите да са си мои и да не се налага да ги връщам после.
Аз: *завърта очи, 'щото чува това изречение за 1000-ден път* Good for you.
The thing is...да не си купуваш книги понякога е кофти.
Усещането да си вземеш нова книга и да я носиш в ръце до вас, сякаш е сакрална вещ, е несравнимо. Наистина.
Усещането, след като си я взел от библиотеката, е бледа имитация на това чувство. И самото нетърпение да прочетеш книгата е по-слабо. Знаеш, че после трябва да я върнеш, а и толкова хора са я пипали, оставяйки отпечатъците си по нея. Някои са я довършили, други не. Абе, тая книга е била изнасилвана бая пъти. И ти си поредният ѝ насилник. Честито!
Кофти е и фактът, че невинаги има какво да си вземеш. Библиотеките, които аз посещавам, имат доста популярни YA новели и любимите ми криминални романи. Но просто нямаш право да си вземеш това, което ти се чете. Вземаш нещо, за да не се върнеш с нищо. Искаш млечен шоколад, получаваш марципан. Случва се, но аз обичам библиотеката и съм благодарна за нейното съществуване. Иначе откъде щях да снабдявам с книги?

Не обичам да следвам тенденцията "чети това, което и другите четат в момента". Даже я ненавиждам до някаква степен. Това е и една от причините да посягам към книги, които почти всеки от книжното общество вече е чел, след около 4-5 месеца. Другата причина е, че библиотеката няма възможността да ги вземе, когато са актуални.

Електронните книги. Значи, не. Нямам ел. четец, затова чета на лаптопа. Във фейсбук има разни групи за безплатни електронни книги /Бог да ги поживи/, из които обожавам да се ровя и все си намирам нещо като за мен. Единственият недостатък е, че чета, докато не усетя как очите ми кръвясват и започва да ми се вие свят. И си качвам диоптъра. Копон.

Последното нещо, което съм забелязала, е фактът, че имам по-голямо желание да прочета дадена книга, когато е моя. Например "Скълдъгъри Плезънт: Смъртта на светлината" я "опатках" за по-малко от 2 дни. Тя е 669 страници. А в същото време мога да влача книжка от библиотеката с 200 страници цял месец. Е, браво.

Общо взето *поема дълбоко въздух*, е това. Моето тежко самопризнание, което не е чак толкова тежко. Предното изречение е безсмислено, но няма да го изтрия.
Купуването на книги е готино.
Некупуването на книги също е готино.
Независимо по какъв начин си набавяме книгите, които четем, ние четем. Това е единственото, което има значение. :)

Пожелавам ви приятен остатък от ваканцията!

В.Д.М

Коментари

  1. Спокойно, и аз чета доста от библиотека. Hands down, дори съм приятелка с библиотекарката в училище, а с тази в градската библиотека си говорим на малки имена. Библиотеките са яки. БИБЛИОТЕКИТЕ СА ВАЖНИ.
    SAVE LIBRARIES 2016

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И при мен е така :D Последният път, когато ходих, проведохме дъъълъг разговор за политика, развод и университети. Дружки сме си :D

      Изтриване
  2. Мислех, че съм единствената, която не си купува книги! Добре, че има и други като мен. Купувала съм си, имам малко в нас, но и аз като теб чета от библиотека или онези групи във фейбук. Просто нямам възможност да давам по 50-100 лева за книги всеки месец. Наистина чувството да си купиш книга незаменимо!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не сме сами, сестро! :D И да, съгласна съм. Някой ден си обещавам, че ще имам голяма библиотека вкъщи и ще си купувам колкото книги си искам, но няма да е сега..

      Изтриване
  3. Напълно съм съгласна с теб и подкрепям мнението ти :)Аз редовно ходя до библиотеката и вярно не винаги има най-новите и актуални заглавия , но все пак има разнообразие.Ако трябваше да давам пари за всяка книга ,която чета ....отдавна щях да съм разорена :Д
    Единствено няма да се съглася с това за електронните книги , аз имам рийдър и просто се родих с него ,ако имаш възможност инвестирай в подобно нещо. Изключително удобно е и вечер е страхотно да четеш на изгасена лампа :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. От доста време си мечтая за такъв четец и са ми казвали, че наистина светлината не дразни очите и е дори приятна.. просто в момента събирам пари за нов лаптоп и може би по-нататък ще си взема такъв reader. :)

      Изтриване
  4. Някой просто трябваше да го каже, за да знам, че не съм само аз. ;д Хубаво е да си купиш нова книга, но и аз предпочитам да си взимам от библиотеката и повечето пъти от там излизам с цели купчини, ако е късметлииски ден. :) Колкото до четец - и аз нямам, но има доста приложения в Google Play Store, където може да намалиш яркостта и не ти дразни очите толкова :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, да, да..обичам тези "късметлийски дни" ^^

      Изтриване
  5. Добре, че си ти да публикуваш този материал, та да спра да се чувствам като корабокрушенка и отритната от обществото.

    Аз си резервирам книги чрез електронната система на Столична библиотека. Вярно, трябва си търпение, особено ако книгата е по-популярна и нова. (Е, на,"Целувка за Ана" я поръчах преди месец и още чакам.)
    Ако ме мързи да ходя чак до Столична, пращам някого с оправданието, че уча за изпити.

    Следя блога ти отскоро, но смятам, че е страхотен. Много естествено пишеш със собствен "глас" и интересен поглед над нещата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Думите ти значат много за мен и за "новородения" ми блог. <3
      П.С И аз не очаквах, че има толкова много хора, предпочитащи библиотеките..определено е приятна изненада. :))

      Изтриване
    2. Само да кажа, че днес по препоръката ти в поста се включих в една от групите за безплатни електронни книги във фб. Е, преродих се! За един ден свалих 12 книги! Не ми пука кога ще ги чета!
      Знам, че "откривам топлата вода", ама наистина така се чувствам.
      Още веднъж благодаря!

      Изтриване

Публикуване на коментар