Пропускане към основното съдържание

Screw the book challenges!

Привет, привет, книгоманиаци!
Днешният пост ще е неимоверно кратък, защото искам да кажа само едно нещо, което напоследък обмислям.

Ние, с госпожата по литература, обичаме да си говорим. Особено като започне часът. Говорим си поне 10-15 минути, преди самото занятие да започне. Истинска благословия за съучениците ми и за мен, бих казала. Та, веднъж тя ми сподели, че никога не си води отчет за това какво чете и в какво количество. Тоест тя изобщо не се интересува от броя на прочетените книги. И аз тогава се замислих.. защо изобщо започнах да си водя аз такъв отчет? Да, приятно е да знаеш какво си прочел, но нима бройката има такова значение?
Въпреки че си поставих за цел тази година да прочета 50 книги, не смятам, че е правилно да превръщам подобно удоволствие като четенето на книги в състезание. В работа. Работа, която трябва да се свърши преди стрелката на часовника да удари 00:00 часа на 31-ви декември.
Същото важи и за тези книжни маратони, които са просто друг начин да се насилваме да четем бързо, без всъщност да разбираме какво четем.
Затова ще пренебрегна goal-a, който си поставих и ще чета, когато си поискам и каквото си поискам, независимо дали накрая ще съм прочела 20 или 50 книги.
Качеството е над количеството.

Това е, което исках да ви споделя. Мнението ми, изразено по този начин, няма за цел да ви подтикне да мислите като мен. Всеки има право на избор, а това е моят.




Коментари

  1. Много добра идея. Мисля, че прекалено много нашумяха нещата в книжното общество и вече всеки се насилва да чете повече и повече без значение какво. Това проваля целият смисъл на четенето и взима цялото удоволствие от дейността. Много ми харесва идеята ти ^_^

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Права си. Все пак четенето не е досадно задължение, което да претупваме.. то е удоволствие и колкото повече внимание му отделяме, толкова по-сладостно ще е самото преживяване.
      И благодаря, въпреки че приносът за тази идея не е само мой. Аз съм просто човек, направил избора си. :)

      Изтриване
  2. Аз точно затова и съм си сложила goal само 1 книга. Така няма да се опитвам да завърша бързо всякакви книжки, от които после да не помня нищо. :D

    ОтговорИзтриване
  3. Замислих се над думите ти и признавам, че имаш абсолютно право! Май това е най-тъпата част от книжното общество - опитите да надхвърлиш някакъв безсмислен номер, без да осъзнаваш, че по този начин затриваш смисъла на всяка книга. И отново всичко се превръща в някаква надпревара... Дано повече хора прочетат тази публикация и се замислят над темата!

    ОтговорИзтриване
  4. May I just say THANK YOU.

    Аз достигнах до подобно заключение преди две години някъде, когато още с първите месеци от годината усетих как се опитвам да се надпреварвам с времето и да съм възможно най-напреднала с годишното Goodreads предизвикателство... без въобще да обръщам внимание дали прочетените книги ми харесват или не. След това се претоварих и спрях да чета за няколко месеца, за да си преосмисля любовта към книгите и четенето.

    И оттогава го карам леко и гледам да не ми пука нито колко книги съм завършила за даден период от време и колко бързо съм ги прочела. (Още често избягвам по-дебелите книги, защото дори само обемът им ме стряска, но тази година съм си обещала поне една тухла от 800+ страници да прочета.) От време на време се включвам в разни книжни предизвикателства, но те са все с условия относно съдържанието на книгата, а не скоростта, с която ще я прочета. Удоволствието е по-важно.

    Та, да, разбирам перфектно какво имаш предвид и подкрепям. (:

    ОтговорИзтриване
  5. Много си права. За това не си поставям цели колко и какви книги ще чета. Както ти каза няма значение 20 или 50 книги си прочел, важното е да са ти харесали. Аз само си записвам в една тетрадка заглавията, които да ми харесали..кой знае може някой ден да ги прочета. Но пък за сега съм си отделила няколко поредици, които смятам да чета скоро.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар