Пропускане към основното съдържание

Библиотеките пустеят, младите не четат книги ??

Първо.. ЧЕСТИТА НОВА ГОДИНА НА ВСИЧКИ!
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Второ:

Наскоро имахме поставена задача за часа да напишем кратка теза на тема "Библиотеките в
съвремието".
Докато пишех своята версия, няколко души пожелаха да прочетат своите. Бързи са, нямаше как да не им го призная.
Та, според тези мои добри съученици библиотеките в страната не само че са безлюдни като Чернобил, ами и хората не посягат към книги изобщо. Леле. Звучи като нещо, което човек, който никога не е посещавал библиотека, може да изръси. Моите извинения, но си е така.
Библиотеките не само че не пустеят, но и се търсят нови начини да бъдат обновени. Например тези, които аз посещавам, са оборудвани с поне по два компютъра/лаптопа, имат си читалня, а по рафтовете виждам все нови заглавия. Добре, наясно съм, че в по-малките градчета или селца, библиотеките наистина може и да пустеят, но това не е масово явление. В по-големите градове се полагат усилия за облика им, а читатели има! Хората четат. Това е. В тези смутни времена литературата е един от най-добрите начини да се разсеем от действителността. Защото реалността в момента не е особено привлекателна. И онези измислени перфектни светове са по-предпочитани. Когато сме били под турско робство, литературата отново е била действаща фигура в живота на хората. Неведнъж съм чувала от некомпетентни водещи и журналисти да казват, че младите не четат. А, я познайте какво! Ами четат. Имат си блогове и цели съобщества, групи във фейсбук, ако щете, но те, наравно с по-възрастните, четат. Мога само да заявя, че твърдо ми писна от тези стереотипи, които всеки сякаш се стреми да ти бутне в лицето. Нося си книга на училище, чета. Винаги се намира някой, който да зададе въпрос от сорта на "Как ше четеш, ве?". Наистина е досадно, но не означава, че всички са като този мой съученик. Да, понякога те гледат като извънземно, веднъж дори ме снимаха, сякаш съм някакъв рядък вид четиригърба камила, но това е в реда на нещата. Все пак не може всички да сме читатели. Е, би било страхотно, но не така е устроен светът.
Важното в случая е, че книгите и четенето не са забравени и никой.. абсолютно никой няма право да твърди обратното, след като не се е уверил сам с очите си. Аз самата не бих го повярвала освен ако всички книги и библиотеки внезапно не изчезнат от лицето на Земята. *опазил Бог*
Дотогава библиотеките и книжарниците винаги ще бъдат сигурни убежища за читателите, а аз съм убедена, че такива винаги ще има.


В.Д.М

Коментари