петък, 2 септември 2016 г.

July & August Wrap Up (Part Two)

Здравейте! :3
Обещаната втора част от прочетеното през тези два месеца е тук!
Първа част 



11. "Баба праща поздрави и се извинява" - Фредрик Бакман 

След "Човек на име Уве" нямаше как да не се докосна и до втората преведена книга на Фредрик Бакман, която ме очарова дори повече с невероятните си герои и сюжет.

5/5 звезди

12. "Мъглороден: Кладенецът на Възнесението" - Брандън Сандърсън 
Съвсем скоро очаквайте ревю, където ще изразя по-подробно мислите и чувствата си, относно това бебче. <3

105/5 звезди

13. "Фройд" - Антъни Стор 
Любопитно ми бе да науча повече за личния живот на психолога Зигмунд Фройд и за концепциите му, неспоменати в учебника, но определено заслужаващи внимание. Оставям книгата без рейтинг, тъй като не смятам, че подлежи на оценка.

14. "Тайната история" - Дона Тарт
Ето я и по-интересната част... Книгата, която всички харесаха, а аз - не. Публикувам впечатленията, които съм споделила в чата с Ели, тъй като смятам, че ще са по-достоверни от това, което смятах да напиша сега:

"Както казах началото беше страхотно, много обещаващо и мистериозно..за момче, което се мести от Калифорния в колеж и иска да запише старогръцки език, обаче проблемът е, че учителят по старогръцки *според всички* е много странен и в класа му има само петима ученици..едно момиче, четири момчета..и тва е супер интригуващо, защото веднага почваш да се питаш какво правят в тия часове, защо са толкова потайни, какъв е тоя учител..и се залагат толкова много очаквания, които до едно време се покриваха, но впоследствие разбираш, че няма нищо общо с това, което си искал...и се чувстваш измамен един вид...разбирам, че в книгата се разгръщат много теми - за греха, за приятелството, за живота, за смъртта, за предателството..и малко или много цялата ситуация заприличва на извадена от старогръцката митология - има братоубийство *Бъни им е като брат*, кръвосмешение, култове по образ на Дионисий, самоубийство...Героите са доста разгърнати. В началото ги виждаш като перфектни образи, но постепенно с действия и думи показват, че са извратени парчета месо, егоистични и поддаващи се на греха...по средата и към края просто нищо не се случваше...буквално един застой като суша, която продължава твърде дълго...много описания на неща, които мен лично хич не ме интересуваха и т.н. И краят беше ужасен, напълно несъвместим с каквито там очаквания са ми останали."

2/5 звезди, заради първоначалната атмосфера и красивите описания на Дона Тарт.

15. "Георги Господинов и други истории" - Г.Г 
За първи път се докосвам до творчеството на този автор и останах много доволна от леките и приятни разкази, чиято атмосфера силно ми напомняше за дома и всичко, което обичам. Някои бяха по-добри от други, разбира се, но общата ми оценка е:

4/5 звезди

16. "И всичко стана луна" - Г.Г 
Разбира се, веднага след това ми се прииска да прочета още един сборник с разкази от Георги Господинов и не останах разочарована.

4/5 звезди

17. "Раждане на словото" - Ацо Шопов 
Попринцип не съм почитателка на поезията, може би защото винаги ми е било трудно да я разбирам, но този път реших да си пробвам късмета с тази книжка и ще заявя, че някои неща ме докоснаха, а други - не. Личи си, че авторът е професионалист и умее да борави със символи и изразни средства, та няма да дам оценка, за да не го ощетявам поради простия факт, че нямам почти никакъв опит с поезията. 

18. "Всеки ден" - Дейвид Левитан 
Първата книга, която съм чела от този автор, бе в съавторство с Джон Грийн (Уил Грейсън, Уил Грейсън) и наистина ми хареса. Та, да кажем, че заради това имах по-завишени очаквания към тази, които, за жалост, не се оправдаха. Давам бонус точки на автора, понеже използва персонажи от различни раси, сексуалност и материално положение, но наистина не съм впечатлена от пресъздаването на иначе интересната му идея. 

2.5/5 звезди

19. "Наръчник на оптимиста" - Матю Куик 
Ето едно наистина добро четиво, което оценям с максимален брой звезди. Различава се доста от филма, но и двете ми харесаха изключително много. Оригинална идея, реалистични персонажи, които няма как да не заобичате, изчистен стил на писане.

5/5 звезди

20. "Фалшивият принц" -   Дженифър Нилсен 
Това съвсем не е книга, която те "грабва" с ярки стилистични похвати или невероятни обрати...И все пак ми хареса главно заради чувството за хумор на авторката и факта, че си бе написала домашното като съвестна ученичка, макар да има още трески за дялкане. 

3/5 звезди


***
Та, това беше от мен за днес, завършвам юли и август с общо 20 прочетени книги, някои от които си бяха брилянтни попадения, други - не чак толкова. Важното е, че и от двата "вида" има какво да се научи. :))
До скоро! 

Няма коментари:

Публикуване на коментар