понеделник, 18 април 2016 г.

Творчеството на Маркъс Зюсак: Общи впечатления

Като човек, прочел всички книги, преведени на бг от Маркъс Зюсак (а и изобщо?), мога да кажа, че той се превърна в един от любимите ми автори.
Сега ще ви представя накратко защо. 

Зюсак пише леко, увлекателно и шеговито. Нито за секунда през времето, в което четях книгите му, не се отегчих. Макар това да се дължи и на други фактори, разбира се, стилът на поднасяне на информацията ми беше изключително приятен, същинско удоволствие.


Героите, които той създава, са реалистични, но не и посредствени. Всъщност не са нищо, каквото вече сте виждали. Всеки един от тях преминава през изпитания, насочени повече към собствените им морални разбирания и философията им в живота. Може би звучи странно, но е така. Има огромна пропаст между личността им в началото на книгата и в края, когато вече са научили някакъв изключително важен урок и гледат на света под различен ъгъл. Това, което ги обединява, определено е тяхната необикновеност. Смъртта, Лизел Мемингер, Камерън и Рубен Улф, Ед Кенеди - всички са различни по начин на живот, въпреки че съм забелязала стремежа на Зюсак да ни представя по-бедни герои в материален план. Та, така де, те са еднакви в сърцевината си, тъй като са издялани от едно и също дърво. Повече от страхотно беше да наблюдавам тяхната метаморфоза и нестандартното им справяне с проблемите. Всички са издръжливи и силни ментално.




Не искам да звуча така, сякаш сме в часа по литература, но не мога да не спомена, че авторът поставя едни много важни проблеми, поднесени по атрактивен начин. Това са например проблемът за войната, бедността, загубата на близък човек и т.н


Според мен творбите му нямат възраст - подходящи са както за юноши, така и за по-възрастни хора. Поправете ме, ако греша. :)


Има още нещо в творчеството на този писател, което не подлежи на анализ. Знаете го. Чувствали сте го. Книгата "просто ви грабва" било то с чара си, или с нещо магическо вътре в нея, което ви привлича. Това се случи с всяка една от творбите му при мен. 






10 коментара:

  1. Ах, обожавам всичко, което Зюсак пише. Неговите книги никога няма да са ми достатъчни, ще искам още и още. Представила си творчеството му прекрасно и съм напълно съгласна, че творбите му са подходящи за всякаква аудитория. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря!
      P.S Радвам се, че и ти си фенкa :D

      Изтриване
  2. Страхотна публикация! Единствената преведена книга на Маркъс Зюсак, която не съм чела, е ,,Крадецът на книги'', но скоро ще променя това. И все пак мога да кажа, че той е невероятен автор, един от най-големите ми фаворити.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря!
      И да, определено трябва да прочетеш още негови книги. :D :)

      Изтриване
  3. Обичам поста ти, защото съм огромен, гигантски почитател на творчеството на Зюсак още от първите десет страници на "Крадецът на книги". И, разбира се, се съгласявам с всеки изписан ред. Със сигурност читателите на всякаква възраст биха извлекли безкрайно много от книгите му, но ми се струва, че екзистенциалните идеи, които вплита във всички тях, не са достъпни за абсолютно всеки. Което, разбира се, е напълно нормално! Особено като се има в предвид фактът, че хората четат и разбират различни неща. Но да, обратно към главната идея - страхотен е! Без съмнение бих прочела и речник, стига да е написан от него! А постът ти е on point (И сто на сто по-добър от който и да е час по литература, посветен на анализиране на нечия творба/и ;))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря :)
      Да, може би е така, всеки има различна интерпретация.
      Хахах, радвам се, че така смяташ. :D

      Изтриване
  4. Обичам, обожавам, прекланям се пред Маркъс Зюсак. Той е един от любимите ми автори изобщо - всичко, което пише, си е чиста магия. Затова мисля, че постът ти е прекрасен, и съм съгласна с всяко нещо, което си споменала! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Невероятен пост! Обожавам книгите на Маркъс Зюсак. Този човек е чист гении, а ти си подбрала едни от най-важните причини поради, които човек трябва да е влюбен в творчеството му.

    ОтговорИзтриване